עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

 

אחת השאלות המעסיקות יותר מכל את בני גיל הזהב היא האם להישאר בבית או לבחור בית אבות או דיור מוגן. אם גם אתם מתלבטים, חשוב להכיר קודם כל את ההבדלים בין שלוש האופציות הללו.

מדוע בית אבות לרוב עדיף מלהישאר בבית?

 

הפתרון שנראה לעתים הפשוט ביותר הוא להמשיך להתגורר בבית הקיים. ההישארות בסביבה מוכרת ובקרבת אנשים איתם חיית שנים, או לבד, מפתה מאוד בשל ההרגל. אותו ההרגל אשר נוטה לשתק רבים בגיל הזהב לעשות שינויים כמו לעבור מהבית ואנו מבינים זאת. חשוב לזכור כי כמעט כל בני הגיל השלישי זקוקים לעזרה בהתנהלות היומיומית, במיוחד אם הם מתגוררים לבדם. אדם מבוגר החי לבדו גם חשוף יותר לאיומים מבחוץ וכמובן לתחושת הבדידות, לכן, מומלץ לעבור למגורים מתאימים יותר, בין אם בית אבות ובין אם מרכז לדיור מוגן אשר יבטיחו טיפול נאות, תשומת לב וכמובן חיים בטוחים ופעילים יותר.

בית אבות או דיור מוגן עדיפים על הישארות בבית

 

בתי דיור מוגן לעצמאיים, בתי אבות לסובלים מבעיות בריאותיות

 

השתכנעת כי עליך לחפש מגורים מחוץ לבית וכעת נותרה שאלה אחת פתוחה: האם כדאי לחפש בית אבות או שעדיף בכלל בית דיור מוגן? בין שתי שיטות הדיור הללו כמה הבדלים אשר מכריעים לרוב כל התלבטות. למעשה, בתי אבות יהיו מתאימים יותר למי שסובל מבעיות בריאותיות (תשישות פיזית או נפשית, מצב סיעודי, סיעודי מורכב וכדומה). בדרך כלל לא בוחרים לעבור אל בתי אבות במרכז או בכל אזור אחר בארץ אלא צריכים, אופי המקום מכתיב סדר יום של אילוצים ו"החלטות מלמעלה". עם זאת, ישנם לא מעט בתי אבות המיועדים לעצמאיים ולא רק לבעלי בעיות רפואיות. מציאת בתי אבות מתאימים נעשה לרוב על ידי בחינת הפרמטרים הנ"ל.

מה זה דיור מוגן? בתי דיור מוגן יתאימו ברוב הפעמים לעצמאיים שמעוניינים להעתיק את מגוריהם לסביבה המורכבת מאנשים בני גילם ולהמשיך באורח חיים פעיל ואינטנסיבי. דיור מוגן מאפשר להמשיך את שגרת היום בתנאי מחייה מושלמים ואף טובים יותר: דירה פרטית ומרווחת, מעטפת פעילויות, חוגים ודיירים פעילים בני גילכם. רשת בית בכפר היא דוגמא טובה לבית דיור הכולל גם השגחה אישית ורפואית יחד עם טיפול מונע - לאורך כל שעות היממה, על ידי יחידה רפואית הכולל מגוון רחב של אנשי צוות. כך, הדיירים מרגישים בטוחים בשל מענה רפואי בכל רגע נתון, תוך אווירה משפחתית נעימה, רווית פעילויות והעשרה.

בית אבות או דיור מוגן עדיפים על הישארות בבית

 

ההבדלים בחיי החברה ובתנאי התשלום

 

הבדל משמעותי נוסף מתייחס לאורח החיים. מרכזי הדיור המוגן מציעים מגורים רגילים, לכל דבר ועניין, יחד עם פעילויות וחיי חברה תוססים. דיירי רשת בית בכפר נהנים בכל יום מהופעה או הרצאה מעניינת - וזו רק טעימה קטנה. בית אבות יציע בדרך כלל פעילות מינורית יותר, משום שחלק גדול מדייריו אינם מסוגלים לנהל חיי חברה ושגרה רגילה.

בית אבות או דיור מוגן עדיפים על הישארות בבית

גם בנושא התשלום ההבדלים ניכרים, מרכזי דיור מוגן הם פרטיים ברובם ולכן יהיו יקרים יותר. בישראל, כמעט כל בית אבות ממומן על ידי המדינה והתשלום החודשי עבור מגורים אלו יהיה נמוך יותר, אך קיימים פתרונות נוחים גם למעוניינים להתגורר בסביבת מגורים מושלמת וללא פשרות. בעזרת המחשבון או פגישה אישית, נשמח להתאים עבורך 'חליפת' תשלום שתתאים ליכולותיך. לקביעת פגישה אישית ולקבל הסברים על תנאי התשלום והאפשרויות העומדות בפניך, צור קשר עם היועצים של בית בכפר כדי שיהיה לך את כל המידע החשוב על מנת להגיע להחלטה הנכונה עבורך.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

  • ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

    מה זה דיור מוגן?

    דיור מוגן הוא פתרון מגורים חכם, המאפשר לאזרחים הוותיקים ליהנות משני העולמות גם יחד. מחד גיסא, יש באפשרותם לנהל חיי חברה ותרבות עשירים, ולהיות עצמאיים. מאידך גיסא, הם נהנים מסביבה…

  • ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

    מצוינות בבריאות ב”בית בכפר”

    ברשת "בית בכפר" לוקחים את הבריאות ברצינות. ד"ר פלדמן מסביר מהי שגרת הטיפול במערך הרפואי שעליו הוא אמון, כיצד מונעים מחלות וכיצד מונעים הישנות המחלה וסיבוכים כתוצאה ממנה, כשהיעד הוא…

  • ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

    בחירה בדיור מוגן – תקשורת פתוחה היא המפתח לבחירה נכונה

    בחירה במעבר לדיור בית מוגן כרוכה בהחלטה אשר משפיעה גם על המשפחה. לעיתים קרובות עבור הילדים ההורים הם כל יכולים ובעלי כוחות בלתי נדלים גם כאשר כבר קשה לתפקד באותו…

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה