תמונה שווה אלף מילים

התמונות שיגרמו לכם לחשוב מחדש על גיל הזהב

 

דיירי "בית בכפר" הצטלמו לאחרונה ללוח שנה והוכיחו שלסטייל ויופי אין גיל. תחת שרביטו של הצלם פיני סילוק הדיירים הצליחו לנתץ מיתוסים על התבגרות וגילו שאף פעם לא מאוחר להפוך לסלבריטאי. אמנות הצילום הקלאסית קיבלה את אחד התיאורים הכי מוצלחים שלה על ידי הצלם האמריקני הנודע אהרון זיסקינד: "צילום הוא סוג של רגש, סוג של מגע, סוג של אהבה. מה שאתה תופס בסרט הצילום שלך, נשאר לכוד לנצח. וזה מזכיר לך דברים, הרבה אחרי שכבר חשבת ששכחת את הכל". בעידן שלנו, בו לכל ילד יש סמארטפון עם מצלמה בכיס, נדיר לראות עדיין אנשים שהופכים את הצילום לאומנות - אך כשזה קורה, זה מפעים כל פעם מחדש. נוכחו שוב לגלות עד כמה האמרה תמונה שווה אלף מילים נכונה.
לאחרונה דיירי "בית כפר" זכו לטעימה מאותה אומנות קסומה כאשר נתבקשו להצטלם ללוח השנה של הרשת על ידי הצלם פיני סילוק, שמתמחה בצילום דיוקנאות. "זו הייתה חוויה נהדרת שלא טעמנו כמוה אף פעם", מספרים בני הזוג שושנה ומשה ילוז, "גם הצוות בסטודיו היה מקסים וידע לגרום לנו להיפתח, לשתף פעולה ולהרגיש בנוח".

לחוות את המציאות, במקום לשפץ אותה
לוח השנה מציג את האפשרות לשמור על האישיות של המצולם גם בתוך קונטקסט של קהילה. הצלם פיני סילוק פגש והכיר את כל הדיירים שהצטלמו והתאים עבורם סצנה ייחודית אשר תואמת את עולמו האישי של המצולם. במקום צילומים סטנדרטיים של אנשים מבוגרים, בהם לרוב מנסים "לשפץ" את המציאות, לעגל פינות ולוותר על האותנטיות לפי התפיסה הרווחת כי העולם שייך לצעירים - נוצרה אלטרנטיבה אמיתית מול עדשת המצלמה. הצילומים מציגים כל דייר ודייר כעולם ומלואו עם סיפור חיים מרתק ותקוות לעתיד.
פיני סילוק רגיל לצלם סלבריטאים ושלל דמויות מחיי הלילה של תל אביב, ורגיל לתת לדמויות אותן הוא מצלם אינטרפרטציה משלו. המפגש עם דיירי "בית בכפר" אמנם שונה ממפגש עם סלבריטאים, אבל המגע האישי ניכר בתמונות. "הצילומים בסטודיו היו חוויה חד פעמית. הרגשתי שבאמת עובד שם צוות מקצועי עם רעיונות מקוריים. היה כיף", מספרת הדיירת נירה אוחובסקי.

הדיירת עדנה שלו מספרת על ההתרגשות שחוותה עוד לפני הצילומים: "הלכתי למשהו אחר, משהו שלא עשיתי אף פעם ולא ידעתי בדיוק מה ואיך יהיה". גם משה ילוז מספר על כך שבהתחלה סירב לצילומים, אך לאחר ניסיונות שכנוע קלים הוא הסכים "לעשות טובה ולהצטלם".

הרעיון אשר עמד בבסיסו של הקמפיין מגיע מהתובנה שלשמחת החיים אין גיל, וכי היא נוצרת כאשר אנו מבטאים את עצמנו, כפי שאנחנו בכל גיל. בבית בכפר הצענו אלטרנטיבה. דיור מוגן שמאפשר לנו להמשיך לשגשג ולהצהיר מי אנחנו למרות הגיל, ואולי דווקא בגללו. כך, לדוגמה, השימוש בסטיגמות המיוחסות לרוב לצעירים: סטייל, יצירה, אהבה, השראה, קצב, אמנות, סקרנות ועוד. המותג בית בכפר מקדם את ההכרה ההפוכה שגורסת שהחוויה הטהורה אינה מזדקנת וכי כולנו חייבים לעמוד על כך. התבגרות אינה ברידג' וסריגה בהכרח. הקמפיין מספק צוהר לעולם ומלואו שעומד מאחורי כל מבוגר. במהלך העבודה על הקמפיין הדיירים זכו ליחס חם ומרגיע של הצוות בסטודיו. "היחס היה מקצועי", אומרת שלו, "כולם התעסקו עם הצילום שלי והרגשתי לרגע חשובה".
כצפוי, הקמפיין גרר תגובות רבות והפך את הדוגמנים לכוכבים. "לא אהבתי את התמונה בהתחלה", אומרת שלו, "אבל קיבלתי עליה המון מחמאות גם מדיירי הבית וגם מחברים בנתניה". גם משפחת ילוז זכו לטעימה מהתהילה, כאשר נסעו לירושלים וזכו למחיאות כפיים מיושבי האוטובוס שקראו להם: "הנה הגיעו הסלבס שלנו".

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה