מה זה דיור מוגן?

אז מה זה דיור מוגן בעצם? דיור מוגן למבוגרים עצמאיים הוא פתרון מגורים חכם, המאפשר לאזרחים הוותיקים ליהנות משני העולמות גם יחד. מחד גיסא, יש באפשרותם לנהל חיי חברה ותרבות עשירים ולהתנהל ברשות עצמם. מאידך גיסא, הם נהנים מסביבה בטוחה ומוגנת, המעניקה להם מערכת של שירותי בריאות, חברה, תמיכה, תרבות ושירותים נוספים העונים על צרכיהם, וכל זאת תחת קורת גג אחת.

תכנון מעבר לדיור מוגן כולל לא מעט שיקולים שכליים קרי רוח הכוללים ניתוח כלכלי, בחינת אפשרויות והשוואת איכות החיים בבית מול החיים בדיור מוגן. אך נדמה כי דווקא ההחלטות הרגשיות מורכבות יותר, הן כרוכות בפרידה מן המוכר, מן המסגרות הקיימות גם אם אלו התרוקנו משמחה וחיוניות, ולכן אלו החלטות הכרוכות בתעוזה ונחישות. אנשים חווים את ההתבגרות באופן שונה. כמעט ולא ניתן להשוות את החוויה של איש לרעהו. אחדים מזדקנים מוקדם, אחרים מגלים את חדוות החיים דווקא אחרי הפרישה.

מה זה דיור מוגן? הנה דוגמא לבית הדיור המוגן של רשת בית בכפר בכנרת

לא ניתן להשוות בין המארג המשפחתי של איש לרעהו. כל משפחה מגיעה מרקע תרבותי וכלכלי שונה. לכל משפחה סיפור חיים משלה, בכל משפחה נטועה תפיסת עולם מבוססת המשפיעה על התייחסות לשינויים ומקומם של האושר וההנאה בחיים. מה שעשוי להיות חבל הצלה עבור אחד עשוי לא להתאים בכלל עבור אחר. חשוב להכיר בכך שלא רק אתה ומשפחתך חווים את ההתלבטות לגבי מעבר לדיור מוגן. בישראל עשרות אלפי מבוגרים בחרו להעתיק את חייהם לדיור מוגן ורבים נוספים מבררים לגבי מעבר קרוב. בשנים האחרונות מצביעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על עליה קבועה באחוז האוכלוסייה המבוגרת במדינה. לאור התנודות החברתיות וההתמודדויות הקשות איתן מתמודדים מבוגרים בחברה המודרנית, דיור מוגן, הפתרון הבטוח והמשפר איכות חיים הפך להיות נחלת הכלל. אם בעבר רק מתי מעט הרשו לעצמם לגור בדיור מוגן, כיום דיור מוגן למבוגרים עצמאיים הפך לאפשרות ברת השגה לחלקים נרחבים באוכלוסייה.

שים את עצמך, ולו לרגע, במרכז. מהם צרכייך האמיתיים? מה מרקם החיים האישי שלך? מה מוביל אותך להתלבט לגבי דיור מוגן? האם אתה יודע מה זה דיור מוגן וההבדלים בינו לבית אבות? הרי האנשים אשר בחרו לעבור לדיור מוגן אינם מקשה אחת, הם באים מרקע שונה, סיפור משפחתי שונה, כל אחד מהם התלבט כפי שאתה מתלבט כעת. אין טעם להשוות, כל אחד ומסע החיים שלו, עם הבחירה שלו והניסיון שלו להיטיב את חייו.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

  • מה זה דיור מוגן?

    הדרך לעצמאות הוריכם היא הפתרון לבדידותם

    איך לשכנע את ההורים שלכם שדיור מוגן היא האופציה המתאימה עבורם הבית בו גדלנו, בית ילדותנו, הוא מקום מיוחד שמרכיב את מכלול ההוויה שלנו כמשפחה. הוא הבית בו חלמתם רחוק,…

  • מה זה דיור מוגן?

    במה אנו שונים מהמתחרים?

    רשת בית בכפר מכתיבה גישה שונה אל תחום הדיור המוגן גישה אשר ביסודה לא רק יופיים של מרכזי מגורים יוקרתיים ומעוצבים .

  • מה זה דיור מוגן?

    חיות מחמד בדיור מוגן – אהבה על ארבע

    אז מה זה דיור מוגן בעצם? דיור מוגן למבוגרים עצמאיים הוא פתרון מגורים חכם, המאפשר לאזרחים הוותיקים ליהנות משני העולמות גם יחד. מחד גיסא, יש באפשרותם לנהל חיי חברה ותרבות…

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה