עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים

טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים

זאת שיחה לא פשוטה בין הורים לילדים, אבל חשוב לבצע אותה וחשוב עוד יותר להבין את הרגישות הכרוכה בה. אספנו עבורכם מספר טיפים לבחירת דיור מוגן שיסייעו לכם ולהורים לקבל את ההחלטה החשובה ביותר, שתבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר עבורם.

יש לנו כמה טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים עבורכם

צילום: בית בכפר, רשת דיור מוגן בפריסה ארצית

תמיד זה קורה בזמן הכי לא מתאים, ותמיד איכשהו מרפי מעורב בזה. נסענו לטיול בצפון. זאת לא היתה הפעם הראשונה שאמא, בת ה-80, נשארה לבד בסוף השבוע. אחרי הכל היא בריאה, פעילה ובכלל לא נראית בגילה. את זה כולם אומרים. ביום שישי באחת עשרה וחצי בלילה, נשרף המתג הראשי בשעון החשמל. לא יכולה להסביר את אי הנעימות סביב הסיפור הזה. אמנם מצאנו חשמלאי בתוך שעתיים ואפילו התמזל מזלנו והוא תיקן את הבעיה במחיר הוגן. אך המחשבה על מה היה קורה אם אמא לא היתה מצליחה לתפוס אותי, והלחץ באותן השעתיים שנבע מהעובדה שהיא לבד בחושך, חסרת אונים. כשחזרנו מהצפון ידענו אני ואחי שכדאי לדבר ברצינות על מעבר לדיור מוגן. עכשיו רק נותר למצוא את הדרך המתאימה לעזור לה לקבל את הצעד הנכון. יש לנו עבורכם כמה טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים.

1. עזרו להם לקבל החלטה נכונה

אין ספק ששיחה על מעבר אל דיור מוגן טומנת בחובה לא מעט מתחים. חשוב לזכור שלמרות שאתם בטוחים שזהו הפתרון הטוב ביותר עבור הוריכם, אתם עדין לא מקבלים את ההחלטה הסופית. אתם בצד המציע ולא המודיע. קחו בחשבון שלרוב ההורים לא קל לשמוע את ילדיהם מחליטים עבורם החלטות, ובטח לא החלטות בסיסיות כמו איפה לגור. במשך כל השנים, ההורים היו אלו שגידלו אותנו, טיפחו והשקיעו. ועכשיו הגלגל מתהפך. חשוב לתת להורים את התחושה שהם אלו שמקבלים את ההחלטה. תפקידכם בשיחה הוא להציף את המורכבות של מגורים לבד בגיל מבוגר, ואת הפתרון לבעיה זו.

2. בחרו את התזמון הנכון

נסו להשוות בין המצב הנוכחי לבין מגורים בדיור מוגן. הרי בדיור המוגן לא היינו נקלעים לסיטואציה לא נעימה של לחפש חשמלאי באמצע הלילה. יש וודאי עוד המון סיטואציות בהן ההורים מרגישים קצת לבד. לחיות לבד קשה יותר, כשחיי החברה הולכים ומתמעטים, נוצר צורך בחיי חברה וקהילה תומכת, שתעמוד לצדם לפחות כפי שהייתם רוצים, אך קצב החיים המודרני כמעט ולא מאפשר זאת.

יש לנו כמה טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים עבורכם
צילום: בית בכפר, רשת דיור מוגן בפריסה ארצית

3. הבטיחו להיות שם בשבילם

אחד החסמים שגורמים להורים להירתע מפתרון הדיור המוגן הוא הניתוק מהמשפחה. זאת הסיבה שבגללה כדאי למצוא פתרון קרוב שיאפשר לכם ולנכדים לבקר את ההורים בתדירות גבוהה, מתי שרק תרצו. חשוב שתבהירו שאתם לא מוכנים בשום אופן להתרחקות מהם. אתם מעוניינים לשפר את איכות חייהם, כדי להבטיח להם שקט נפשי וסביבה נעימה ותומכת שתיתן להם מענה מיידי לכל בעיה שיכולה לצוץ. הן ברמה הבריאותית והן ברמה הנפשית.

4. נפצו את הסטיגמות ודברו על היתרונות

מה זה דיור מוגן? בתי האבות "זכו" לשם לא טוב, בעיקר כי בתי האבות מתמודדים עם אוכלוסייה שאינה עצמאית חשוב להסביר כי דיור מוגן הוא פתרון שונה לחלוטין המיועד לאנשים עצמאיים בלבד. חשוב לספר על רשת הדיור המוגן, שבה מתגוררים מעל לאלף דיירים מרוצים. ישנם מקומות כמו רשת בית בכפר למשל, המציעים חווית מגורים אחרת והסתכלות שונה על החיים. מקום בו הוריכם יוכלו לקיים חיים פעילים, חיוניים ומאושרים. מקום המציע שירותי רווחה לדיירים, פעילות חברתית ותרבותית, שירותי אחזקה לדירה, מתקני ספורט וכושר, השגחה רפואית 24/7, מספרה ואפילו שירותי הסעה.

יש לנו כמה טיפים לבחירת דיור מוגן עם ההורים עבורכם
צילום: בית בכפר, רשת דיור מוגן בפריסה ארצית

5. הציעו את הפתרון

הוריכם אמנם צריכים לקבל את ההחלטה לעבור לדיור מוגן, אבל חשוב לקחת בחשבון שיהיה להם קשה למצוא את המקום המתאים בעצמם. לכן מומלץ לבוא אליהם עם פתרון מוחשי. כמעט לכל אדם שהגיע לגיל השלישי יש מכר ומכרה שעברו לדיור מוגן. רובם המכריע מאוד מרוצים ומומלץ ליזום ביקור, פגישה או אפילו שיחת טלפון. במקרה שאינכם מכירים מישהו שעבר לדיור המוגן, ניתן לפנות לאחד ממרכזי הדיור המוגן ולתאם פגישת היכרות, רצוי אפילו באחד מהאירועים או המופעים שמציע המקום. כך תוכלו להתרשם מהאווירה המיוחדת ומסגנון החיים שמציע המקום.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה