עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > חמשת הסיבות המובילות למעבר לדיור מוגן

חמשת הסיבות המובילות למעבר לדיור מוגן

בחירת דיור מוגן למבוגרים - תהליך משפחתי

 

המעבר ועזיבת הבית הוא צעד משמעותי, בחירת דיור מוגן הוא תהליך משפחתי בו מעורבת מכלול הסביבה התומכת, כבר משלב ההחלטה.

חשוב להבין את היתרונות המשמעותיים במעבר לדיור מוגן, גם לכם וגם לקרובים שלכם יהיה נוח וקל ויותר להתמודד עם התהליך.
אפשר להבין את הקשיים בדרך להחלטה. מעבר למקום לא מוכר, עזיבת בית אהוב, לעתים לאחר שנים ארוכות ולכן התהליך בהחלט יכול להיות מלווה בהרגשה של הליכה לעבר הלא נודע ולעורר תחושות שליליות ולא נעימות.

אספנו עבורכם סיבות מובילות שיעזרו לכל המשפחה להתמודד עם ההחלטה ולהבין את מכלול הגורמים שמובילים לבחירת דיור מוגן:

 

אנרגיות חדשות ומחודשות: לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים מדיירים שעברו לדיור מוגן על תחושות של התחדשות, על רגשות של נעורים ועליצות ועל המעבר ש"הוריד להם שנים מהחיים" וגרם להם להרגיש צעירים יותר. הפרפרים בבטן במעגלים החברתיים, ההיכרויות החדשות והחברויות שנוצרות על בסיס מכנה משותף ורקע דומה, כולם תורמים לכך.

העצמה אישית: דיור מוגן מאפשר לרבים מהמבוגרים לשוב לתחביבים ישנים ולפתח חדשים. הזמן הפנוי שנותר להם לאחר שהם כבר לא צריכים להתעסק במטלות תחזוקה יומיומיות מאפשר להם להקדיש זמן איכות לחלומות ותיקים, לפיתוח עצמי וללימוד מיומנויות חדשות.

בטחון מלא: רמת הביטחון האישי והבטיחות בבית מוגן הם גבוהים במיוחד ומאפשרים לכל המשפחה לישון בשקט בידיעה שהאדם לו הם דואגים חי במקום מאובטח ומסודר ברמת תחזוקה ובטיחות גבוהה.

פעילות, עניין ומשחק: שלושת המילים האלו טומנות בחובם הרבה מעבר לפירושם המילולי. מעבר לאפשרויות העיסוק שדיור מוגן מעניק באופן קבוע, עם לו"ז למבוגרים להעביר את הזמן בצורה איכותית יותר, העיסוק מעניק למבוגרים בטחון ועניין בשגרת היומיום שלהם. מורים, מרצים, מנחים ומדריכים שוקדים על פעילויות מעשירות, מעבירים סדנאות והרצאות והכל – בהתאמה לצרכיהם של המבוגרים במקום. הפעילויות מתמקדות בתחומים שמשפרים את היכולת הפיזית והמנטלית של הדיירים המבוגרים ומשלבות פעילות גופנית מתאימה עם לימוד מיומנויות חדשות, אמנות ויצירה ואפילו פעילות שגרתית פשוטה כמו סרט או הרצאה. ההתאמה לגיל נשמרת תמיד ולכן המבוגרים זוכים להנות מהמיטב מכל פעילות.

ניהול תרופות ומשטר רפואי: שמירה על בריאות בגיל הזהב היא לא משימה קלה, במיוחד שיש צורך בשילוב של מכלול גורמים. כזוג, לפעמים קל יותר לנהל משטר רפואי, אך לא בהכרח. גם כיחיד וגם כזוג, הגיל נותן את אותותיו והזיכרון מתחיל להיחלש.

דיור מוגן מעניק מענה לכלל הגורמים הנדרשים לשמירה על בריאות תקינה:

1. תזונה מתאימה לפי הגבלות סוכר / מלח, אלרגנים, מחלות שונות וכו', הארוחות מחולקת למנות מתאימות במינון נכון לאורך היום. שמירה על תזונה מספקת ונכונה מהווה חלק אקוטי בהצלחת טיפול תרופתי, בהארכת חיים ובשיפור איכותם.

2. מעקב בדיקות מתאים. כשאדם מבוגר חי לבד, קל לו מאוד להתבלבל בין בדיקה זו לאחרת, לוותר על בדיקות כי "קשה מדי" לקום או להגיע או לא להתעקש על מעקב מסיבות שונות של עייפות, אדישות או ניתוק. בדיור מוגן, הטיפול הרפואי עולה מדרגה. יש צוות המסייע במעקב רפואי, תחבורה נוחה להגעה לטיפולים וניטור קבוע לשגרת הטיפולים.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה