עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > חתונת הזהב – חגיגת יובל זוגית

חתונת הזהב – חגיגת יובל זוגית

ברחבי העולם וגם בישראל מקובל לחגוג את חתונת הזהב, שהיא למעשה יום הנישואין ה-50 במספר. את יום חתונת הזהב חוגגים רבים מבני הגיל השלישי, בין אם צלחו את שנות נישואיהם ללא משברים גדולים ובין אם לא היה להם קל. עבורם, מדובר בהזדמנות להעריך ולהוקיר את הזוגיות שלהם וכל מה שהשיגו יחד במשך השנים. ככלל, ניתן לומר שחתונת זהב היא דרך לחגוג את רגעי השמחה והיתרונות של חיי הנישואים, וכן לכבד את המחויבות של בני הזוג זה לזה.

רבים מהזוגות שמגיעים למספר שנות הנישואין המופלג והמכובד הזה מחליטים לציין אותו באירוע לבני המשפחה והחברים, וכולל כמובן גם את כל הילדים וכל הנכדים (ולעיתים אף הנינים!). אירוע זה יכול להיות דמוי חתונה במידה מסוימת, אך יש גם שמעדיפים לחגוג באופן יותר אינטימי וזוגי. אין דרך אחת נכונה לציין את אבן הדרך הזו. הכנו עבורכם כמה רעיונות כיצד לחגוג חתונת זהב, וגם כמה הצעות למתנות שתוכלו להעניק זה לזו.

איך תחגגו את חתונת הזהב שלכם?

התשובה הקצרה: איך שאתם רוצים.

התשובה הארוכה: אפשר לחגוג את חתונת הזהב במגוון דרכים. הכל תלוי ברצון שלכם, בתקציב, או בנכונות של קרוביכם לארגן עבורכם את החגיגה. הנה כמה הצעות לארגון חתונת הזהב:

תוכלו לארגן אירוע של ממש. כמו חתונה, רק קצת יותר סולידית. אפשר לשכור אולם אירועים או מסעדה, ולהזמין את כל החברים ובני המשפחה. את יכולה ללבוש לבן, ואתה – חליפה. תוכלו גם לכתוב נדרים ולהקריא אותם בטקס צנוע, או אף ממש ליצור טקס חופה משלכם, מעין חתונה חוזרת בחלוף 50 שנה. סביר להניח שלא תישאר עין אחת יבשה בקרב האורחים.

אפשר גם לקחת ברצינות את המושג חתונת זהב, ולהשתמש במוטיבים זהובים לקישוט מקום האירוע. למשל, מפיות וכלים זהובים, שרשרת נורות זהובה וכדומה. כיום ניתן למצוא בקלות, בכל חנות של כלים חד פעמיים וציוד למסיבות, כלים וקישוטים מכל הסוגים ובכל הצבעים כך שלא תתקשו להוציא זאת לפועל.

תוכלו גם לציין את האירוע באופן קצת יותר מתון ואינטימי, במסעדה עם כל בני המשפחה, או אולי אפילו בפיקניק משפחתי רגוע באחד הפארקים.

כדאי לבקש מאחד הילדים או הנכדים להכין קטע קריאה או שירה, או אולי מצגת תמונות הסוקרות יובל של הקמת משפחה. אפשר גם להכין חידון טריוויה, לבחון עד כמה בני משפחתכם מכירים אתכם ואת ההיסטוריה שלכם, ואף ללמד אותם עליה ולהעביר הלאה את המורשת שבניתם.

כמובן שאתם לא חייבים לשתף אף אחד בחגיגת חתונת הזהב. תוכלו, למשל, לצאת לחופשה זוגית רומנטית באחד מהיעדים בעולם שאתם הכי אוהבים או באחד המלונות האהובים עליכם בארץ. אם בכל זאת תעדיפו לחגוג עם המשפחה, תוכלו גם לצרף אותם לחופשה. העיקר שתרגישו בנוח בהרכב המשתתפים שבחרתם.

בכל סניפי בית בכפר, אנו נשמח לעזור לכם, לתת להם כתף תומכת ולכוון אתכם לאנשי המקצוע הרלוונטיים. הכל כדי שתצליחו להוציא לפועל אירוע חתונת זהב שירגש אתכם.

מה קונים במתנה לחתונת הזהב?

אם אתם תוהים איזו מתנה להעניק לבן או בת זוגכם לרגל יובל של נישואין, כדאי שתדעו שהמנהג הבינלאומי הנפוץ הוא, איך לא – זהב. עגילים, טבעת, שרשרת, שעון, או כל דבר אחרי שתחשבו עליו – העיקר שיהיה עשוי מזהב. בישראל קצת פחות מקפידים על המסורת המוזהבת, ואפשר לחשוב גם על מתנות קצת יותר צנועות, אבל שיוצאות מהלב. אילו מתנות ניתן להעניק זה לזו? הנה כמה דוגמאות למתנות עבור חתונת זהב:

מסגרת יפה עם תמונה זוגית או משפחתית.

מגבות איכותיות ונעימות עם השמות שלכם רקומים עליהן.

אם אתם חוטאים בכתיבה, אפשר לכתוב שיר אהבה. אם גם יש לכם במקרה יכולת שירה אז אפשר, בנוסף, להקליט את עצמכם שרים ולרגש את בן/בת זוגכם במעמד החגיגה.

אפשר לבקש מהנכדים עזרה בהכנת דיסק או רשימת השמעה עם שירים ששניכם הכי אוהבים לשמוע ביחד.

אין סמלי ומרגש יותר מאשר לראות אל מול עיניכם את 50 השנים שעברתם ביחד. אפשר גם פה להיעזר בנכדים, לסרוק תמונות ישנות ולהכין אלבום תמונות מעוצב או מצגת תמונות מפתיעה, מתנה שכל אחד ישמח לקבל.

אמנם, בסופו של דבר אין חשיבות אמיתית למספר, גם יום הנישואין ה-47 או ה-39 הוא משמעותי ומרשים. אך, בכל זאת קיימת סמליות רבה בציון אירוע עם מספר עגול שכזה באופן ייחודי. 50 שנות נישואין הן לחלוטין לא מובנות מאליהן. אנו ברשת בתי הדיור מוגן "בית בכפר" מזכירים לכם ששמחה היא טובה לבריאות. לדעתנו, כדאי לנצל כל הזדמנות כזו כסיבה לחגיגה וכתירוץ לשמוח עם האנשים שאתם הכי אוהבים. אז שיהיה במזל טוב!

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה