עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > טיפול רפואי בדיור מוגן – יום בחייה של האחות הראשית בבית בכפר הדרים

טיפול רפואי בדיור מוגן – יום בחייה של האחות הראשית בבית בכפר הדרים

שמי אורנה אנקור, ואני אחות ראשית בבית בכפר הדרים. אני עובדת בבית מזה כ 14.5 שנים. הצטרפתי עם הקמתו של הבית. אני מוצאת עניין ואתגר מקצועי גדול בעבודה עם הגיל השלישי הן ברמה המקצועית והן ברמה האנושית. זהו גיל המביא עימו הרבה חכמה וניסיון חיים, תבונה ופידבק. יש לי תקשורת ויחסים מאד טובים עם הדיירים וגם עם המשפחות וסביבתם הקרובה. זהו קשר הדוק שנבנה במשך כל השנים בהם אני עובדת בבית בכפר. קשר של משפחה.

 

במסגרת העבודה מידי בוקר עם הגעתי אני מקבלת מבנות הקבלה דוח על אירועי הערב והלילה. לאחר מכן אני אוספת את מחברת המרפאה ומקבלת עדכון אודות הדיירים אשר זקוקים לתשומת לב מיוחדת וטיפול מהמרפאה. אם היו אירועים מיוחדים במשך הלילה אחיות המחלקה מתעדות זאת. במרפאה אני פוגשת את הרופאה והמזכירה ואנו מטפלות במשימות הבוקר והכנת הבדיקות לשליח היוצא לקופות החולים השונות. לאחר מכן אנו יושבים לשיחת עדכון ותכנון היום. בתום השיחה אני יוצאת לביקורי בית ואנו מטפלות בבדיקות השונות של הבוקר (כגון בדיקות דם) ושולחים אותם למעבדות ומיד לאחר מכן אני מתפנה לישיבת בוקר בה אני מתעדכנת על שקרה בלילה באריכות וכן על נושאים מיוחדים. אנו משתדלים להתעדכן בכל הפרטים ע"מ שדיירים שזקוקים לתשומת לב מיוחדת או טיפול מיוחד יקבלו אותו במהירות וכמובן להמשיך בטיפול שגרתי שהוא חשוב והכרחי, יחד עם תוכנית הרפואה המונעת שמיושמת בכל בתי בית בכפר.

בתום הישיבה אני עורכת ביקורי בית בדירות בדיור המוגן במרכז. אני מבקרת ובודקת את הדיירים החולים ומחליטה לגבי המשך הטיפול בהם, אם לזמנם לבדיקות רופאה או להמתין לשיפור במצבם. במקרים מסוימים אני בוחרת לערב גורמים מקצועיים בבית כגון עו"ס, מנהלת משק או מנהל בית. חלק מן הביקורים כוללים מתן תרופות, זריקות או כל דבר אחר ככול הנדרש.

כשאני חוזרת למרפאה אני מעדכנת את הרופאה ואז נשארת במרפאה לענות ולתת טיפול לדיירי הבית. הטיפול יכול להיות שיחה, חבישה, הוצאת תפרים, מדידת לחץ דם, יעוץ בנושאים שונים, או כל בעיה אחרת שקשורה בבריאות הגוף והנפש של הדיירים.
במהלך היום כולו אני דואגת ומוודאת שאינפורמציה רלוונטית למצבם הבריאותי של הדיירים תעבור בצורה מעגלית ביני ובין הרופאה ונושאים רלוונטיים עם המזכירה.

האני מאמין שלי מחייב זרימה של מידע באופן שוטף ועדכון של צוות המרפאה. כך אנחנו מגיעות לרמת טיפול גבוה ויעילה כשכל אחד ואחת מן הצוות ביכולתם להוסיף ולשפר את הטיפול הכולל בדייר. יש מצבים לדוגמא שבגלל התפתחות במצב הדייר עולה צורך לשנות תור לרופאים מקצועיים או מעבדה או צורך להתייעץ עם רופא במכון זה או אחר וכך המזכירה נכנסת לתמונה ומאפשרת לרופאה לספק טיפול אופטימאלי בזמן אמת.

לקראת סיום יום העבודה אני מעדכנת את דוח החולים שמופץ בקרב הצוות הבכיר, מוציאה פקודות רופא ומעדכנת את התיקים הרפואיים ורושמת דוח מרפאה כדי שמשמרות הערב ידעו את שאירע במהלך היום וידעו להמשיך ולעקוב בשעות הערב. בכל אירוע חריג אני מעדכנת את הקבלה והן מעדכנות את הצוות הבכיר. בסיום יום העבודה אני מקבלת את אחות הערב מעדכנת אותה לפני שאני יוצאת מהבית.

האווירה בבית בכפר מאד מיוחדת, תומכת. יש כאן דיור מוגן עם אווירה שיתופית, חברית, זורמת, וצוות המרפאה מאד מגובש, מקצועי, מיומן וותיק. העבודה מאד זורמת וחשוב מכך, מתנהלת לרווחתם ושביעות רצונם של הדיירים.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה