עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > יום בחייה של איבון פרייפלד – מנהלת משק הבית, בית בכפר הדרים

יום בחייה של איבון פרייפלד – מנהלת משק הבית, בית בכפר הדרים

שירותי אחזקה בדיור מוגן

שמי איבון פרייפלד ואני מנהלת משק הבית בבית בכפר הדרים משנת 1996. אני בת 61 נשואה + 3 ילדים ו- 5 נכדים.

 

התחלתי לעבוד בבית בכפר בשלבי האכלוס הראשוניים, כשכמעט בכל הבית היו דיירים שרק התאכלסו או דיירים שעתידים להתאכלס. כמובן ששלב האכלוס הוא שלב שלומדים בו המון על הדיירים, כולם מגיעים עם חששות ספקות, בעיקר הדייר או הדיירת הבודדים. דיירים שמגיעים זוגות – מרגישים בטוחים יותר שעשו את ההחלטה יחד. יש אפילו דיירים שאומרים רצינו להחליט לבד היכן נגור ולא שהילדים יחליטו בשבילנו.

אנחנו בצוות עוזרים כמובן לדיירים החדשים להתארגן בדירה החדשה בסידור הבגדים בארונות, כלים במטבח וכל מה שצריך על מנת לארגן את הבית במהירות האפשרית כדי שיהיה קל נוח וראוי למגורים במהירות האפשרית. צוות שירותי האחזקה בדיור המוגן תולה תמונות, מרכיב חלקי רהיטים שפורקו לצורך ההעברה, ובסוף היום הדירה נראית יפה מסודרת נקייה וראויה למגורים בכיף.

הדיירים החדשים מתאקלמים בדרכם לחיים בבית דיור מוגן. כמובן שבשבוע הראשון יש הרבה דרישות הן ממחלקת האחזקה והן מהמשק, פה לתלות מאוורר שם להרכיב מנורה וכד'. את הכל אנחנו עושים באהבה ובמסירות, הכל על מנת להקל על הכניסה לבית החדש. לאחר סיום ההתקנות וסידור החפצים, הדיירים מבקשים, על פי רוב, להיעזר בשירותי הניקיון של צוות החדרניות שלנו. אנחנו כצוות האחזקה בדיור המוגן, משתדלים להיענות לכל הבקשות במהירות האפשרית על מנת שהדיירים ירגישו כמה שיותר מהר שהם בבית .

אני כמנהלת משק הבית בדיור מוגן במרכז יוצרת קשר עם הדייר/ת על מנת לתאם איתם יום ניקיון ושעה נוחה. אני משתדלת להתאים את החדרנית לדייר עד כמה שאפשר. ברוב המקרים זה מסתדר טוב ובמידה ולא, והדייר לא מרוצה מהחדרנית אני מחליפה חדרנית. אני משתדלת שהחדרניות יעבדו באופן קבוע עם אותם דיירים. כך נוצר קשר אישי והחדרניות לומדות להכיר את דרישותיו וצרכיו של כל דייר ודייר.

בדרך כלל הדיירים החדשים תוך שבוע ימים מתחילים את הפעילויות שלהם בבית – בבקרים יורדים לחוגי התעמלות, אומנות קרמיקה ועבודות יד שונות, ובשעות אחה"צ להרצאה או כל פעילות אחרת בתכנית התרבות. אנחנו כצוות משתדלים לחבר את הדיירים החדשים עם דיירים וותיקים יותר ובדרך כלל יש חברויות וחיבורים יפים בין הדיירים. מאד נחמד לשמוע מהדיירים שהם עסוקים עכשיו יותר מאשר אי פעם.

כמנהלת משק הבית אני עובדת באופן שוטף ויומיומי עם מנהלת התפעול, אנו בודקות יחד את הדירות ומוכנותם לאכלוס, דואגת לניקיון הדירה ומסירתה לדיירים החדשים ראויה, כמו כן אנו דואגות לסידור אירועים, מסיבות, ומעורות בכל מה שמתרחש בבית ומסייעות ככול שנדרש.

בתפקידי כמנהלת משק הבית יש לי צוות שירות אחזקה של 17 חדרניות בוקר וחדרנית ערב אחת. כמו כן תחת ניהולי עובדים 2 חצרנים – שעובדים בחצרות ,בשטחים הציבוריים ובסיוע לדיירים בשינוע והעברת חפצים, שינויים ועוד.

מרבית החדרניות ותיקות, הן אחראיות על ניקיון הדירות והשטחים הציבוריים. חדרנית אחת אחראית על הכביסה. אנו מקפידים לקבל כביסה ולהחזירה נקייה, מקופלת ומגוהצת כבר באותו היום. הדיירים מאד מתפלאים ומודים על השירות. כמנהלת חשוב שכל אחת ואחד מן העובדים בצוות שלי ירגישו בבית כחלק ממשפחת בית בכפר.

עם השנים נוצר גם קשר חם וקרוב עם הדיירים. קשר שמתבטא בשיחות, וידויים וחברות מרגשת. הדיירים מאד שמחים שאנו נכנסים אליהם לשמוע ולעזור בעת צרה או כל דבר אחר.

באופן כללי אני מאד נהנית לעבוד בבית בכפר. אני מרגישה שזהו ביתי ואני מאד אוהבת את הדיירים, את המקום ואת העובדים.

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה