עמוד הבית בית בכפר > מאמרים לבני הגיל השלישי > צעד ראשון לקראת מעבר לדיור מוגן

צעד ראשון לקראת מעבר לדיור מוגן

אז כיצד יודעים שהגיע הזמן המתאים? מצד אחד, הגעתם לגיל בו מתחילים ליהנות מהשכר של שנות עבודה ארוכות וזוכים לפרוש מהעבודה והמרוץ אחר הקריירה וגידול הילדים. זהו הזמן בו אתם סוף סוף יכולים להתפנות לעצמכם ולמאווי ליבכם, להגשמת חלומות ישנים ולהנאה מהמשפחה ומהסביבה.

 

מצד שני, הפרישה מהמקצוע ומהמסלול המהיר של החיים מעוררים תחושות קשות של בדידות ופאניקה. במקביל להתבגרות הגוף והנפש מתעוררות בעיות בריאות שונות שמגבילות את התפקוד, מחלישות ומעייפות. פה נכנסת האפשרות ההגיונית של מעבר לדיור מוגן, מקום בו בני גיל הזהב יכולים לפתוח דף חדש ובטוח ועדיין לשמור על שגרת חיים פרטית ועצמאית. דיור מוגן הוא מקום שמאפשר סביבה מאובזרת ומפנקת, קשרים חדשים ולא מעט התרגשות ועניין.

למרות עושר היתרונות הטמון במעבר, מעטים המבוגרים אשר יוזמים מעבר לדיור מוגן בעצמם. למעשה, בדרך כלל ההחלטה על מעבר לדיור מוגן מתבצע כמאמץ משותף של הילדים או הסביבה הקרובה מול ההורה. כיצד אתם כילדים להורה מתבגר שחי לבד או זוג הורים המתבגרים יחד יכולים להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה? ישנם מספר סימנים שיכולים להצביע על כך. ענו על השאלות הבאות כדי לקבוע טוב יותר האם הוריכם זקוקים לתמיכה ויכולים ליהנות ממעבר לדיור מוגן:

האם אתם שמים לב שההורים מעדיפים לוותר על פעילויות שמצריכות מאמץ בסיסי?

האם הבית או החצר של ההורים נראה לכם מוזנח? פחות מסודר ממה שהיה בעבר?

ההורים עדיין בקשר עם חברים קרובים? האם כלל נותר סביבם מעגל חברים או שהם בודדים לעיתים קרובות?

האם הוריכם מפחיתים בביקורים או ביציאות מהבית?

האם אחד ההורים נראה לכם מדוכדך מהרגיל, פחות שמח ממה שאתם מכירים או עם רמת מוטיבציה נמוכה לתנועה, עיסוק ומפגשים חברתיים?

אם עניתם "כן" מספר פעמים על השאלות האלו, חשוב לעצור ולהתבונן ארוכות בהוריכם ובאמת לשאול את עצמכם ואותם האם מסגרת חלופית יכולה להתאים להם ולכם. לא משנה כמה תרצו ותאהבו, אתם לא יכולים להעניק להוריכם מסגרת שתתמוך, תעניק ותעזור מסביב לשעון. חלק מהיתרונות של דיור מוגן הם האנשים מסביב, החברים החדשים בגילם, העיסוק המרגש בעולם חדש של חברים ושכנים ויותר מכל - התחושה שהם לא לבד ולא מהווים נטל על אף אחד.

הבטחון והאושר של הוריכם הוא בחשיבות עליונה, ולכן מעבר לדיור מוגן הוא צעד חיובי ומרגש, הוא מסמל עבורם ועבורכם מעבר לסביבה חדשה ותומכת שתאריך את חייהם ותשפר את איכות חייהם באופן יומיומי. שלב ההחלטה על המעבר הוא השלב הראשון בתהליך ארוך שדורש מהמשפחה כולה מאמץ וחשיבה. ישנם שלבים רבים בדרך לאחר ההחלטה הראשונית כמו בירור מחירי דיור מוגן תכנון פיננסי נכון, מעבר טכני והתמודדות עם הנכסים אבל לפני הכל, כדי להקל על קבלת ההחלטה, שימו מול עיניכם את המטרה הסופית שלכם – שיפור ושדרוג איכות ורמת החיים של הוריכם.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם

  • צעד ראשון לקראת מעבר לדיור מוגן

    הכל נשאר במשפחה – המגורים בדיור מוגן משפחתי

    האחיות חנה שפיר, רחל גלמודי וזיוה הרפז מתגוררות שלושתן בבית בכפר הדרים בכפר סבא ונהנות מדירות נעימות, פרטיות ועצמאות ובמקביל מקרבה ואחווה משפחתית

  • צעד ראשון לקראת מעבר לדיור מוגן

    לתכנן מעבר לדיור מוגן

    אנחנו ברשת בית בכפר יודעים כי ההחלטה על מעבר לדיור מוגן כרוכה בלא מעט לבטים, התארגנות פיסית, לוגיסטית המלווה לעיתים בצמצום שטח המחיה ועימו גם פרידה מחפצים שליוו את הדייר…

  • צעד ראשון לקראת מעבר לדיור מוגן

    מה זה דיור מוגן?

    דיור מוגן הוא פתרון מגורים חכם, המאפשר לאזרחים הוותיקים ליהנות משני העולמות גם יחד. מחד גיסא, יש באפשרותם לנהל חיי חברה ותרבות עשירים, ולהיות עצמאיים. מאידך גיסא, הם נהנים מסביבה…

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה